Wednesday 14 December 2011

Tentang Persahabatan...

   Apa yang kita alami demi teman kadang melelahkan dan mnjengkelkan, tetepi itulha yg membuat prsahabatan mmpunyai nilai yg indah... Prsahabatan sering menyuguhkan beberapa cobaan, ttp prsahabatan sejati bisa mengatasi cobaan itubahkan karenanya... Persahabatan tidak terjalin secara otomatis tetapi membutuhkan proses yg panjang, seperti besi menajamkan besi, demikianlha sahabat menajamkan sahabatnya. Persahabatan diwarnai dgn berbagai pengalaman suka dan duka, Dihibur-Disakiti-Diperhatikan-Dikecewakan-Didengar-Diabaikan-Dibantu bahkan Ditolak, namun semua itu tidak pernah sengaja dilakukan dgn tujuan kebencian. Seorang sahabat tidak akan menyembunyikan kesalahan untuk menghindari perselisihan, justeru karana kasihnya ia memberanikan diri menegur apa adanya. Sahabat tidak pernah membungkus pukulan dgn ciuman, tetapi menyatakan apa yg amat menyakitkan dgn tujuan sahabatnya mahu berubah. Kerinduannya adalha menjadi bahagian dari kehidupannya, kerana tidak ada persahabatan yg diawali dgn dgn sikap egois... Semua orang pasti mmbuntuhkan sahabat sejati, namun tidak semua orng berhasil mendapatkannya. Banyak pula orang yg telah menikmati indahnya persahabatan, namun ada juga yg begitu hancur kerana dikhianati sahabatnya... Mempunyai satu sahabat sejati jauh lebih berharga dari seribu teman yg mementingkan diri sendiri.. Dekat sekolah, aq da ramai kawan tapi yg paling rapat just ada 3orang ja tapi walau pa pun yg len tetap kwn2 aq juga.. Then ramai2 kwn aq 2 masing2 ada ragam yg tersendiri n style yg sendiri... ermm... kalau nak tahu tentang dorang2 tu ahh... ni aq tunjukkan :)


Ni Fatihah tapi kita orang just panggil Fate ja :).. ini bestfriend aku, dia lhaa tempat aku meluahkan apa-apa masalah yg aku halami especially lha tentang perasaan aku or apa-apa yg membuatkan hati aku sakit.. Dia faham aku then aku pun faham dia.. kalau aku borink pun aku akan cari dia, msg dia and story2x lha dgn dia.. Then aq rasa dia banyak simpan juga rahsia-rahsia aku ni, betulkah tu RIZQEIDEERA hhehe!! Aku selalu luahkan hal-hal aku dekat dia nie sebab dia akan simpan dan pegang rahsia aku tu then dia takan ceritakan dekat orang, yalahkan namanya pun rahsia mestilah dipegang n simpan, begitu juga dgn aku, semua yg dia luah dekat aku semua aku simpan. Aku dgn dya nie kadang-kadang mengalami nasib yg sama, tentang kebencian dgn seseorang lah, suka seseorang lah n whatever lha HHEHE!! then, kami dua nie selalu saling tegur menegur antara satu sama lain, kita orang just open ja, dia terima seadanya then aku pun terima seadanya tentang apa ja tentang diri kami nie HHEHE!! kan RIZQEIDEERA :D... But i miss you so so much :(... n love u......... 






Ni FIEFIEY, ni pun bestfriend aku, kita orang kawan sejak form3 tapi ketika tu belum berapa rapat.. kita orang rapat sejak form4 sampai lha form5 HHEHE!! dia nie oke gak lha, rahsia dia nie pun ada juga dgn aku nie, then tentang rahsia aku pun aku rasa ada juga dgn dia nie but xbanyak kot HHEHE!! dia oke tapi kadang-kadang ada juga yg membuat hati jd sakit HHEHE!! sory ahh.. FIE... but dia nie cute, tengok lha pic tu kan, ramai peminat lagi tu HHAHA!! kami dua nie pun ada jua persamaan nie kalau bab-bab kejelekkan orang HHAHAH!! kami dua nie juga selalu menjaga kecantikan KUNUNlha, especially lha bahagian muka ahahah!! tapi aku xberapa lha dia nie ja pantang lha kalau dia tengok ada perubahan dekat rupa seseorang  mesti dia akan jadi wartawan kejap menyiasat apa yg dipakai n whatever lha ahahah!! then dia nie kalau bercakap main lepas ja sampai kadang-kadang kesian dengan orang tu.. FIE, ningkali kalau bercakap tengok kiri kanan ahh.. Fie kesian orang HHEHEH!! but kalau pa pun I love u so much :D....




Nie OWNIEY :D, ini pun juga bestfriend aku, aku kenal dia nie sejak form 1, tapi itu pun kenal sebab kita orang sama-sama main netball so just kenal-kenal gitu ja lha. tapi xsangka pula kan aku dgn dia nie bole jadi bestfriend tym form 4 sampailah form 5. dia nie oke gak lha cuma dia nie kalau bab-bab cerita-cerita hangat tentang apa ja semua dia tahu nie, so kalau mahu tahu tentang sesuatu tanya ja dia nie, bole jadi sumber rujukan HHEHEHEHE!! jangan marah ahh.. OWN gurau-gurau je :D.. dia nie suka bercakap ada ja cerita dia nie AHAHAHA!! antara kami 4orang, dia nie lha selalu buat kami ketawa sampai terkeluar air mata dibuatnya ahahah!! but walau apa pun I love u and I miss u so much ahaha, anggaplah perkara yg berlaku kita dua tu sebagai kenangan persekolahan kita k EHEHEH :D



HHEHE :D.. ini aini kawan aq :), dia pindah dekat SMK PUTATAN tym form 4, dia dari SMK JENJARUM kat Kuala Lumpur, sebenarnya dia orang sini (sabah) tapi dulu pindah dekat KL sebab ikut family. tym form 4 dia masuk sini, macam budak dari sekolah agama sebab muka dia nampak macam budak skema tapi sudah besa dgn dia nie, sebenarnya dia nie besa-besa ja sama macam pelajar lain juga :). dia nie baik dekat aku cuma kadang-kadang tu dia kuat badmood secara tiba-tiba sampai xmenegur lagi HHEHE!! cheng sory ahh.. kenyataan bha :D.. kalau dekat dalam kelas, dia dan kawan-kawan dia yg lain selalu kena puji.. ermm... kadang-kadang jelous juga :).. dia nie ramai peminat gak cuma dia xsuka layan hhaha!! dia xlayan pun bersebab kan AINI a.k.a N'CHENG hhehe!! but walau pa pun kau tetap kawan aku yg baik, aku ingat tu :D


Nie MADIR kawan aku, eshh..... ntalha kenapalha dia bole jadi kawan aku nie aiyer... menyampah AHAHAHA!! kalau korang nak tahu, dia nie lha jantan yg selalu kasih sakit hati alu then kuat mengacau aku kat sekolah, dia nie BONGOL ahahah... nak tahu kenpa? sebab perkataan tu lha dia selalu sebut, tu yg jadi gitu tu ahahah!!


No comments:

Post a Comment

Thankyou Kerana Membaca :D, Jangan Lupa Tinggalkan Comment Anda K!! :D